در حالیکه امکان ثبت خدمات اداری ( ثبت شرکتها و ثبت علائم تجاری) از طریق سامانه و به صورت اینترنتی توسط خود متقاضی قابل انجام است، چرا موکل بایستی صرف هزینه کرده و انجام امور خود را به موسسات ثبتی و حقوقی بسپارد؟در سالهای اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتهاقابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا میسپارند. علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی ست.مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و ... و موارد مشابه اینچنینی نکاتی تخصصی ست که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.
همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین داشتن ارتباطات و آشنایی اداری با کارشناسان جهت مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند ( با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند. نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می دهند.